Službeni odklop: priložnost za odkrivanje samega sebe

V svetu, ko se večkrat borimo s hitrim tempom življenja, je potreba po sprostitvi in “odklopu” postala ključna. Živa Kališnik, ki letos obeležuje deseto obletnico v Lidlu Slovenija, se je lani odločila za sabbatical in tri mesece izkoristila za odklop, ki ga je v veliki meri posvetila sama sebi. Njena odločitev za to je izhajala iz želje, da se ponovno poveže s seboj. Ji je uspelo?

Živa že več let kot specialistka za razvoj kadrov skrbi za dobrobit zaposlenih. Ob skrbi za druge, se je kot mama dveh majhnih otrok z obveznostmi v okviru družine kot tudi službe večkrat počutila preobremenjeno. »Zgodilo se mi je, da sem nekoliko izgubila stik s seboj, zato sem potrebovala čas, da se ponovno najdem,« pravi Živa. Dodaja, da se je za službeni odklop odločila tudi zato, da se je lahko posvetila stvarem, ki jo napolnijo z energijo in za katere v vsakodnevnem tempu življenja ni imela časa. Tako je bil tudi čas, preživet z družino, veliko bolj kakovosten.
Službeni odklop namreč pomeni daljšo odsotnost z delovnega mesta, ki ga zaposleni običajno izkoristijo za osebni razvoj, potovanja, raziskovanje novih interesov ali izpopolnjevanje veščin. Ta koncept se je v podjetjih začel širiti v drugi polovici 20. stoletja, ko so se podjetja začela zavedati koristi, ki jih prinaša srednjeročna in dolgotrajna odsotnost zaposlenih za krepitev njihovega zadovoljstva, motivacije in kreativnosti. V Lidlu Slovenija je službeni odklop del ugodnosti za zaposlene že vrsto let, koristijo pa ga lahko vsi zaposleni, ne glede na delovno mesto, če so v podjetju pet let ali več.
Službeni odklop je lahko čas za odkrivanje sebe in aktivnosti, ki te veselijo
Za Živo odločitev za odklop ni bila težka. K temu, da je delovno mesto zapustila z lahkim srcem, je pripomoglo tudi to, da je svoj odhod začela načrtovati pravočasno. »Osredotočila sem se na smotrno načrtovanje, da so bili vsi večji projekti zaključeni do mojega odhoda,« pojasni. Ključna je bila tudi dobra primopredaja dela in zanesljive sodelavke, ki so prevzele tekoče delovne obveznosti v času moje odsotnosti.

Tudi zaradi tega je bila njena trimesečna izkušnja polna odkrivanja sebe in sproščanja. Uživala je v preprostih aktivnostih, ki ji prinašajo veselje. »Vrnila sem se k slikanju, bila skoraj vsak dan aktivna v naravi, se sredi dneva v parku zleknila na odejo in brala, se prvič podala v svet vrtnarjenja, veliko kuhala, pekla, se več družila s prijateljicami in seveda bolj kvalitetno preživela čas z družino,« s katero so, razlaga, kar nekaj dni njenega odklopa preživeli na morju in bili športno aktivni.
S pravo podporo sodelavcev in vodje je vrnitev na delo enostavna
Vrnitev v delovno okolje ni bila stresna, saj je vedela, da se vrača k podporni ekipi in vodji ter na delovno mesto, ki ga ima rada – kljub temu, pa je izkušnja službenega odklopa spremenila njeno dojemanje ravnotežja med delom in prostim časom. »Ko imaš več časa za razmišljanje o sebi, si prioritete življenja lažje postaviš na mesto, kjer želiš, da so,« pravi Živa.
Lidl Slovenija svojim zaposlenim z možnostjo koriščenja ugodnosti službenega odklopa v okviru njihove strategije dobrega počutja Dober lajf daje priložnost, da vsak najde svoj način, kako bo ta čas najbolje izkoristil in za kaj ga potrebuje. Zaposleni lahko službeni odklop koristijo v dolžini do tri mesece, v tem času pa so mu plačani vsi prispevki za pokojninsko in invalidsko zavarovanje.

V Lidlu Slovenija verjamejo, da je dobro počutje zaposlenih ključno za uspeh podjetja. Živina zgodba nas opominja, da je pomembnost »odklopa« in skrbi zase povezana z zadovoljstvom in uspehom tako v osebnem življenju kot na delovnem mestu.